Mikä Kupliva?

Naiskuoro Kupliva on vuonna 2014 perustettu espoolainen naiskuoro. Kuoro sai alkunsa pienestä ystäväporukan lauluryhmästä, joka on kasvanut monipuoliseksi, eri ikäisistä laulajista koostuvaksi, lähes 30-henkiseksi naiskuoroksi.

Olemme osallistuneet v. 2019 ja 2023 Tampereen Sävelen kuorokatselmukseen ja olemme molemmilla kerroilla saaneet mukaamme kolme hopealeimaa!

Laulamme pääosin klassista, mutta myös muunlaista kuoromusiikkia tavoitteellisesti ja hymyssä suin. 😊 Viime vuosina ohjelmistoon on pyritty ottamaan erityisesti naismuusikoiden teoksia, sillä haluamme nostaa myös heidän teoksiaan laajempaan tietoisuuteen.

Laulajat

Kuplivassa laulaa lähes 30 naista, joista useimmilla on jo entuudestaan kuoro- tai laulutaustaa. Sen lisäksi, että meitä yhdistää laulamisen ilo, olemme moninainen joukko erilaisista ikä- ja ammattiryhmistä. 😄 Jokainen on tervetullut kuoroomme sellaisena kuin on.

Yhdistys

Kuoron taustalla toimii Naiskuoro Kupliva Ry, joka on voittoa tavoittelematon yhdistys. Kuoromme on Naiskuoroliiton jäsen.

Johtaja

Kuplivaa on alusta asti johtanut Viena Kangas. Hän on valmistunut musiikkipedagogiksi Metropolian ammattikorkeakoulusta v. 2015 ja opiskellut kuoronjohtoa mm. Anna Noran ja Jani Sivénin johdolla. Kangas johti kevääseen 2022 asti myös Candomini-nuorisokuoroa sekä laulaa itse Helsingin Kamarikuorossa ja toimii sopraanoviskaalina Emo Ensemblessä.

Johtajallamme on tarkka ja kunnianhimoinen johtamisote, joka vie meitä laulajina ja kuorona jatkuvasti eteenpäin. Hän on myös loistotyyppi ja inspiroiva taiteilija, jolta eivät visiot lopu!

Viena avaa kuoronjohtajan työtään usein myös omalla Instagram-tilillään, joten kurkkaa enemmän tililtä @viena_k!

Missä ja milloin harjoitellaan?

Kupliva harjoittelee tiistaisin klo 18-21 Karakappelilla, Espoon Karakalliossa. Kerran kaudessa on tapana pitää myös viikonloppuleiri.